De M geeft aan welke kracht er onder de motorkap zit. Maar liefst 507 pk (373 kW), vijf liter cilinderinhoud en een maximale koppel van 520 Nm bij een toerental van 6.100. In slechts 4,7 seconden bereikt de M5 100 kilometer per uur en 10 seconden later de 200 kilometer per uur. Maximaal rijplezier gegarandeerd!
BMW M5 Rijgedrag Met de 7-traps SMG Drivelogic schakelt de bestuurder evenals in de Formule 1 via de paddles aan het stuur of via de schakelpook in de middenconsole. Extreem snel schakelen zonder te koppelen. Speciale functies zoals herkenning van slipgevaar of bergopwaartse bewegingen zorgen voor optimale en aan de rijsituatie aangepaste schakeltijden. De Launch Control realiseert een maximale versnelling omdat bij alle snelheden automatisch op het ideale moment wordt geschakeld. M5
Het lichtgewicht onderstel is van aluminium vervaardigt en zorgt voor de directe en nauwkeurige stuureigenschappen. Een perfect afgestemde veerdemping, de hooggeplaatste carrosserie en de individueel instelbare Electronic Demper Control (EDC) zorgen voor een perfecte balans en uitstekende respons in de bochten.
Het variabele, M sperdifferentieel levert ook bij verschillende wrijvingswaarden, bijvoorbeeld als bochten te snel worden genomen, sportieve aandrijving. Dit systeem zorgt ervoor dat de auto perfect bestuurbaar is en tegelijkertijd de veiligheid verhoogt en achterwielaandrijving ondersteunt. M5 Bekijk het filmpje BMW M6 Al bij het aantippen van het gaspedaal laat de motor zijn ongelooflijke kracht voelen. Vijf liter cilinderinhoud en 507 pk (373 kW) zijn goed voor een vermogenspotentieel als in de autosport. Het maximum toerental ligt bij een indrukwekkende 8.250 toeren per minuut. De motor kan door zijn 10 aparte gaskleppen moeiteloos inademen. Een pittige auto! M6
Rijgedrag De krachtige motorelektronica met ionenstroom antipingelregeling maakt het mogelijk het vermogenspotentieel van de hoge toerentallen volledig te benutten. Door toepassing van lichtgewicht materiaal als aluminium en carbon bereikt de BMW M6 het specifieke gewicht van 3,5 kilogram per pk. Daarmee zijn Formule 1 prestaties mogelijk. De M6 rijder ervaart dat als absolute wendbaarheid en extreme bochtensnelheden. Deze succesformule is naast het carbondak en he aluminium onderstel vooral te danken aan de hoogtoerige V10 motor. M6
Met het 7-traps SMG Drivelogic verloopt het schakelen extreem snel. Zonder koppelen, zonder van het gas af te gaan en zonder voelbare onderbreking van de trekkracht. De rijder heeft de keuze tussen het aantippen van de paddles op het stuur of van de versnellingshandle op de middenconsole. Launch control maakt maximale acceleratie mogelijk. M6 Nog een filmpje Stukje auto beheersing!!!